dinsdag 28 februari 2012

[hardlopen] Zenuwen!

HEL Ik ben zenuwachtig als de hel! Vanavond mijn laatste intervaltraining gedaan. En het ging erg goed, dus eigenlijk helemaal geen enkele reden om zenuwachtig te zijn. Of misschien moet ik het anders noemen: wedstrijdspanning.

SPANNING Dat schijn je nodig te hebben voor een goede prestatie, maar waarom heb ik het nu al? Vijf dagen van te voren? Nou, ik kan wel wat redenen bedenken. Komt 'ie:

[01] Nieuwsbrief met de titel: Nog maar een paar dagen voor de start!;
[02] Schoonpapa die maar blijft herhalen dat ik voor die vier minuten de kilometer kan gaan;
[03] De loop is in mijn hometown, Alphen aan den Rijn;
[04] De trainingsarbeid van de afgelopen maanden die zijn vruchten moet gaan afwerpen, aanstaande zondag al!!

10 KM Wat ga ik eigenlijk doen? Ik ben van plan mijn PR op de tien kilometer te verpulveren! En dat tijdens de 20 van Alphen. Waarom ik dat ga doen? Werkelijk geen flauw idee. Op één of andere manier trekt het me toch om mezelf op een bepaald vlak te willen verbeteren. Raadselachtig verschijnsel.

ONTSPANNING Maar voordat het zover is, eerst nog wat ontspanning: Kasabian in de HMH, Amsterdam aanstaande zaterdagavond. Lekker getimed trouwens: een hele avond staan een dag voor de wedstrijd. 

Maar ach, het zal allemaal wel goed komen. Zoals altijd.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten