maandag 5 januari 2009

[varia] Hoe begin je het nieuwe jaar op de goede manier?

1 januari, 11.00 uur Mijn kater en ik zeggen: 'Goedemorgen!'

Het kan ook 13.00 uur geweest zijn, ik weet het niet meer. Wel weet ik nog dat het plafond zijn rondjes draaide toen ik ontwaakte uit mijn nieuwjaarsslaapje iets eerder. En voel ik daar nu iets in mijn hoofd kloppen?

31 december, 16.30 uur Na een dag van hard werken en vele herhalingen ('Brut is zoetig toch?'), is eindelijk hét moment aangebroken om de champagneglazen te laten klinken, gevuld met Moët & Chandon Nectar Imperial. Hij blijkt niet zo zoet als gedacht en ging makkelijk naar binnen. Ik moet nog rijden, dus rustig aan doen, anderhalf glaasje moet kunnen.

31 december, 23.15 uur Na een hapje bij de schoonouders, ons neergezet bij Anneke en Erwin. Omdat we toch voldoende champagne (en mousserende wijn) hebben, beginnen we vroeg. 'Proost!' Na de Smirnoff Ice gaat ook dat erg makkelijk en heel aangenaam.

1 januari, 0.00 uur 2009 is aangebroken en wij laten onze tweede, derde én vierde fles ploppen om het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Na de gebruikelijke zoenen, onder andere met voor mij volstrekt vreemden, naar buiten, om te zien hoe er in de buurt een gedeelte van 65 miljoen euro's de lucht in worden geschoten en verworden tot stof. En veelal een te luide knal als grande finale. Ik houd niet vuurwerk, zonde van het geld.

1 januari, 0.30 uur Ik heb me laten overhalen en krijg toch iets van vuurwerk in mijn hand geduwd. Ik kan nog zwaaien. Ik denk dat ik net aangeschoten genoeg was door de Valdivieso, brut. Droog dus.

1 januari, 1.45 uur Na nog wat mousserende wijn (want de fles mocht op) en wat Smirnoff Ice (want de fl...je snap het wel) geen kou te leiden in de rij voor de deur bij Het Kasteel. Toch duurt het te lang, dus maak ik gebruik van in het verleden geïnvesteerde tijd. Na ook daar het gebruikelijke gezoen, de eerste Smirnoff Ice uit mijn handen laten vallen. Zonde. Ben ik dan al zo dronken, of gewoon wat onbehouden? Ik vermoed het laatste.

1 januari, 5.45 uur
Verdomme, glas in mijn zool. En met alcohol in mijn bloed, blijven de wonden maar bloeden. Gelukkig kan Lianne ook met een dronken hoofd verbinden. Verder topavond, met veel gekkigheid en onzinnigheden. Wilde er nu een kerel met mij zoenen? En Smirnoff Ice.

1 januari, 6.30 uur De sleutel past nog steeds in het gat en ik plof op de bank. Ik merk dat ik nog kan denken: 'Zal ik hier slapen, of zal ik toch maar naar bed gaan?'

1 januari, 15.00 uur De kater moet gevoed worden. Met vlees. Veel vlees. Een kater is nu eenmaal een carnivoor. Gelukkig is de McDonalds altijd dichtbij en zijn de hamburgers zo klaar. Ondanks dat het McDonalds voer is, doet het me zichtbaar goed en knap ik zienersoog op. Mijn kater is vertrokken en zal mij voorlopig niet meer lastigvallen.

5 januari, 22.15 uur Ik ben het nieuwe jaar geweldig begonnen, kan niet beter, al had de kater van huis kunnen blijven wat mij betreft. Els had geen kater. Maar zij had wel gekotst in de badkamer. Midden in de nacht; te veel genuttigd. Ik kan dat natuurlijk niet onvermeld laten. 'Proost!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten