maandag 12 januari 2009

[varia] Virus vs. Lé

Het sluimerende virus in mijn lijf heeft een verwoede poging gedaan om mij ziek te laten worden. Ik stond een aantal malen op breken, maar ben niet gecapituleerd.

DAG 1 De virussen hadden een heel belangrijk wapen ingezet: mijn schoonvader. Hij was al redelijk grieperig toen we in Nijmegen waren en is daarna zelfs dagen thuis gebleven en heeft niet hard gelopen. Hij heeft wat virussendeeltjes via de lucht op mij laten landen. Op dag 1 voelde ik 's ochtends al dat mijn neus en hoofd vol aan het lopen waren met snot en allerlei andere smerigheden. Behalve mijn schoonvader, hadden de virussen nog een belangrijk wapen: de kou. Op één of andere manier ben ik dan vatbaarder of zo. Maar gelukkig had ik ook twee bondgenoten: Paracetamol en Xylometazolinehydrochloride (neusspray). Zij moesten mij de nacht doorhelpen. Want ik begon de eerste tekenen van koorts te vertonen (tintelend lijf).

Virus 1 - 0 Lé

DAG 2 Wat een volle kop had ik. Ik ging op deze dag mijn nieuwe winkel bekijken. Echt een wereldzaak gaat dat worden! Na weer geleund te hebben op mijn bondgenoten ging de dag aardig voorbij. Helaas niet hard gelopen, mijn kop zat te vol en het moraal was tot aan zeeniveau geslonken.

Virus 2 - 1 Lé

DAG 3 De tweede dag van de grote schoonmaak van mijn winkel. Het begon er steeds meer van mij uit te zien, met de kleine dingen waar je duidelijk kunt merken dat ík er zit. 's Avonds zou ik de nieuwjaarsborrel van Gall hebben, maar naarmate de dag vorderde ontstond er meer en meer geklop en gebonk in mijn kop. En de virus gooide nog een ijzer in het vuur: keelpijn. Zelfs de Paracetamol kon daar niet tegenop en ik moest afzeggen voor de borrel (met Moët&Chandon). Vroeg naar bed, want ik moest weer vroeg in mijn winkel zijn.

Virus 3 - 2 Lé

DAG 4 Daar was de grote opening van mijn winkel in Pijnacker. De vracht kwam vroeg, want er moest nog wel het één en ander aangevuld worden in een redelijk lege winkel. Samen met Frank de winkel in orde en naar mijn zin gemaakt.
's Avonds ben ik naar de 6-daagse van Rotterdam geweest. Wat een geweldige show maakten de heren ervan. Wereld- en Olympisch kampioen Chris Hoy aan het werk gezien, evenals de Nederlandse toppers zoals Theo Bos en Teun Mulder. De koningen van deze 6-daagse zouden Schep en Llaneras worden. De laatstgenoemde reed zijn laatste 6-daagse en schreef dus op de valreep een wedstrijd op zijn imponerende erelijst (waaronder Olympisch kampioen). Pas de laatste sprint besliste de wedstrijd, geweldig. Samen met mijn schoonvader geweest overigens... Mijn bondgenoten waren tegen hem opgewassen deze keer. Alleen de keelpijn bleef.

Virus 4 - 4 Lé

DAG 5 De winkel lag er nu zo ongeveer zo bij als ik het wilde hebben.
Natuurlijk nog allerlei dingen verschoven, maar in grote lijnen zit het erin. De reactie van de klanten zijn erg leuk ('Ik wist niet dat die winkel zo groot was' en 'Heb je opgeruimd'?) en veelal positief. Soms heb ik niet meer datgene wat degene voor mij had, maar dat is dan maar een beetje jammer. Voor de klant dan, want ik kan er simpelweg niet aankomen. 's Avonds maar nog niet hardgelopen, ik weet maar nooit met die kou.

Virus 5 - 5 Lé

DAG 6 Een lange dag, van negen tot negen, koopavond dus. Verder niet zo veel gedaan, behalve goede omzet gedraaid. Inmiddels bonkte mijn hoofd niet meer, dus Paracetamol had zijn werk goed gedaan. Nu de moesten de snotneus en de keelpijn geëlimineerd worden.

Virus 6 - 6 Lé

DAG 7 Mijn keel bonkte, nog steeds in tegenstelling tot mijn hoofd. Dat ging dus wel goed. Na een laatste dagje werken, kwamen 's avonds Roel en Lianne op het eten. Was gezellig en achteraf had ik eerder port moeten drinken: de keelpijn ging geleidelijk aan over. Dus hierbij mijn tip (gratis): drink port als je keelpijn hebt!

Virus 6 - 7 Lé

DAG 8 Soms duurt een opstand binnen
in je lichaam langer dan je lief is. Maar nu lijkt alles toch wel onder controle. Het is winter in Nederland en Els had inmiddels al talloze keren op het ijs van Aarlanderveen en Nieuwkoop gestaan om daar kilometers te vreten en medailles te verdienen. Ik heb voor het eerst dit jaar en sinds mijn fantastische PR weer kilometertjes gevreten. Ging lekker, geen last van mijn hoofd, keel of een volle neus. Ik ben weer genezen! Als klap op de vuurpijl de mooiste foto uit mijn carrière gemaakt, een winters tafereel op de Rijn, winter 2009.
Net een schilderij van één van de Hollandse meesters. Ik ben overwinnaar, de slag is gewonnen. Op naar de volgende slag: winter 2010.

Virus 6 - 8 Lé



Geen opmerkingen:

Een reactie posten