maandag 22 december 2008

[varia] Ilse, oh Ilse...

Kan je een zwak hebben voor iemand, waarmee je nooit iets gehad hebt? Zelfs als je zelf middenin een fantastische relatie zit? Ik heb dus een zwak ontwikkeld voor iemand. Die iemand heet Ilse. Iedere keer als ik Ilse zie, slaat mijn hart over. En niet maar één keer, he!

Afgelopen zaterdag was het weer zo ver. Ik zag haar prachtige blauwe ogen. Ik had haar een tijdje niet gezien en haar aanwezigheid verraste me een beetje. Wel een aangename verrassing uiteraard. Ilse komt op mij over als een sterke vrouw, die zelfverzekerd de dingen doet die ze graag doet. Ze is lief, spontaan, hartelijk en soms wat naïef. Ik denk echt dat haar hart op de hele goede plaats zit. Ze kan zo af en toe zo heerlijk gek doen, zonder zichzelf belachelijk te maken, maar juist aandoenlijk.

Naast deze innerlijke schoonheden, bezit zij ook enkele uiterlijke schoonheden. Haar eerder genoemde prachtige ogen, haar blonde haren (ik val niet op blond, maar voor haar maak ik een uitzondering), haar fantastische oprechte glimlach en haar vrouwelijke ronde vormen. Ilse zingt ook graag, qua muziek niet helemaal mijn smaak, maar toch, ik ken niemand die mooier zingt dan zij.

Ilse is wat ouder dan ik. Ook dat is iets dat nieuw voor me is, Els is namelijk jonger. En donkerblond. Maar een oudere vrouw heeft natuurlijk ook zijn voordelen, ze zou me een hoop kunnen leren van haar vele ervaringen die zij heeft opgebouwd. Wellicht kan ik haar ook het één en ander leren, ik bedoel, ze kan nog niet álles weten toch?

Afgelopen zaterdagnacht was ik alleen thuis, omdat Els een weekendje kerstmarktjes deed in Keulen. Maar toen ik 's nachts om half vijf thuis kwam, was Ilse er om mij te vergezellen. Een glimlach kon ik niet onderdrukken voordat ik in slaap viel. Er is niets gebeurd, dat zou ik Els ook nooit aandoen, zo zit ik niet in elkaar, we gaan per slot van rekening trouwen volgend jaar.

Net voordat ik in slaap viel, na een dag hard werken en hard dj-en, kon ik nog net op tijd de tv uitzetten. En weg was ze. Ilse was daarop te zien bij 3FM request in het glazen huis. Ze liet haar oprechte lach en sprankelende ogen vaak zien aan de camera. Ze was helemaal haarzelf tijdens de verschillende nummers die gedraaid werden en vermaakte het publiek buiten met haar aandoenlijke gekkigheden.

Ilse de Lange is voor mij dé BN'er van 2008! Wat een heerlijke vrouw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten