dinsdag 5 augustus 2008

[opinie] Ergernissen

Ik ben van het geduldige. Vaak lukt me dat ook prima. Ik denk dat er weinig mensen zijn die mij rood hebben zien aanlopen van nijd, mijn stem horen verheffen uit irritatie of iemand uit horen schelden wegens onmacht. Ik denk dat alleen Els hierover mee kan praten wat betreft Lé in de ergernis-mode.

Gister werd ik op de proef gesteld. Er zijn een aantal dingen waar ik slecht tegen kan, waaronder mensen die 70 rijden waar je 80 mag. De maximale snelheid buiten de bebouwde kom is 80. Ik ga wel eens wat harder, maar probeer wel goed op de snelheid te letten, zeker gezien het aantal boetes van de laatste maanden (foei!). Gister heb ik vanaf Woubrugge, tot aan Leimuiden achter zondagsrijders op maandag gezeten. Echt heel vervelend dat je nergens meer kan inhalen op die weg, want het schoot voor geen meter op. Gelukkig reed ik niet te hard bij de flitser ter hoogte van Rijnsaterwoude.

Eenmaal bij Leimuiden kon ik er eindelijk voorbij, maar ik heb me kunnen inhouden bij het passeren, ik heb geen middelvinger opgestoken, ik wilde mij niet verlagen tot het achterlijke gedeelte van de rijdende medemensen. Het jammere was wel dat ik de tweede auto in de rij was voor de brug die natuurlijk open moest voor al die pleziervaarten, al hadden die mensen gewoon 80 gereden, had ik daar niet hoeven wachten...

Een open brug is ook zoiets. In Alphen zijn er genoeg bruggen waarvoor je moet wachten, zeker als het boven de 18 graden is, is het weer dringen geblazen voor alle boten die zo nodig van plek willen / moeten veranderen. Ik zie nog steeds de lol niet van het in een klein hok slapen op een beweegbare ondergrond. Ditzelfde heb ik trouwens met kamperen en caravans, maar dan met een vaste ondergrond.

Muzikaal gezien zijn er ook ergernissen te vinden in mijn brein. Simply Red is zo'n groep waar ik me mateloos aan kan ergeren. Ik denk dat het ligt aan die kerel met die rotkop en dat felle oranje, vette, lange haren. O ja, en zijn zeikstem. Gelukkig maken ze niets nieuws meer, maar ik wordt bijna dagelijks gegeseld door oude 'hits'. Wie is programmaleider en verzint het om Simply Red te draaien. Ook Phil Collins wordt te vaak in de ether gegooid. Ik kan wel wat beters verzinnen, maar ik heb dan ook dé ultieme smaak. Kerst is de meest ellendige periode in het jaar voor mij en mijn muzieksmaak...

Ik ben verder prima in orde en volgens mij is een beetje ergernis niet ongezond. Ik denk zelfs dat het je scherp houdt, je blijft nadenken over bepaalde zaken en dat het je geduld danig op de proef kan stellen, om tot de conclusie te komen dat je niet rood bent geworden (alleen wel van de hitte), je stem niet hebt verheven (alleen wel bij 'Alive' van Pearl Jam) en zelfs niet hebt gescholden (nou vooruit, alleen een kleine GVD...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten