woensdag 27 augustus 2008

[varia] Hobby's

EINDELIJK EEN PR! En dat zou een keer tijd worden ook! Niet op de zo fel begeerde 10 kilometer, maar op een langere afstand: de 15 kilometer. Ik kon een uurtje eerder naar huis van mijn werk en kon zodoende mij op mijn gemakje voorbereiden op een zomerloopje in de buurt. Ik haalde eerst mijn twee medestrijders (Mariyanto en Arie) op en kwam tot de ontdekking dat ik de enige van de drie was die nog niet in wedstrijdoutfit gekleed was, en dat terwijl ik wel de meeste tijd had van ons allen... Gelukkig hadden ze daar (De Meije) ook een ruimte waar ik mij kon omkleden. Later bleek dit dus gewoon de kantine te zijn en kon je je 20 meter verderop in een kleedkamer verkleden (graag gedaan dames).

De loop ging over een volledig autovrij en verhard parcours slingerend langs de rivier De Meije. Halverwege was het keerpunt en kon de terugreis beginnen. Ik had berekend om met 35 minuten het keerpunt te willen bereiken. Als ik voor de terugreis dezelfde tijd nodig zou hebben, had ik een mooie tijd van 1 uur 10. Uiteindelijk belandde ik na 33.25 bij het keerpunt en had ik een fijn tempo in de beentjes. Zelfs bij de 10 kilometer had ik een tijd binnen de 45 minuten (44.54) en mijn eindtijd was: 1.08.07 (1 uur, 8 minuten, 7 seconden). Ik heb ruim 1.30 van mijn vorige beste tijd afgesnoept, dus ik was meer dan tevreden; ik was gewoon BLIJ! En nog niet eens uitgeteld, er zit dus nog meer in het vat, alleen is het jammer dat het vat zo donker is van binnen dat ik niet weet wat. En hoeveel.

SERJ TANKIAN Dinsdag speelde Serj Tankian (zanger System of a Down) in 013 in Tilburg zijn liedjes, zet je luidspreker even voluit aan en ram op het onderstaande filmpje:

Dat heb ik dus in het live en erg hard gehoord en het beviel me uitermate prima. Ik had hem eerder gezien in november in Amsterdam en nu dus iets verder rijden in Tilburg. Vanuit mijn werk gelijk naar Tilburg gereden, onderweg de McDonalds onveilig gemaakt, om tot de ontdekking te komen dat er geen bordjes in de nabije omgeving van 013 te vinden met daarop een aanduiding van een parkeergarage. Na een kwartier te hebben rondgereden, mijn auto maar ergens net even buiten het 'centrum' neergezet en naar 013 gelopen. Bij de kassa gekomen zag ik een enorme parkeergarage van 013 zelf...daar was ik al 2 keer langs gereden, damn, voorprogramma gemist.
De muziek was strak en hard. Jammer dat er bij sommige wat ingetogen momenten altijd een stel debielen daar doorheen moet schreeuwen, als of ze zich ongemakkelijk voelen met de situatie. Hou gewoon je bek en luister naar de muziek waarvoor je gekomen ben...of rot gewoon op en laat de andere mensen naar de muziek luisteren waarvoor ze gekomen zijn. Ja, ik moet nodig op vakantie. Tussen het bekende repertoire speelden ze een nummer van de Beatles (Girl) en een live mash-up van een nummer van hun (Money) en van Abba (Money money money). Die was echt te grappig. Als toegift speelde ze een eigen nummer in een reggae versie. Ze gaven eerlijk toe dat ze eerst stoned moesten zijn om dat nummer op die manier te spelen, en volgens mij moest ik eerst stoned zijn om dat nummer te waarderen. Dat was ik niet, dus vond ik het maar ellende en zonde van mijn tijd.

En toen was de terugreis lang, de nacht kort en daarna toch weer vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten