maandag 28 juli 2008

[varia] Just getting married

TROUWEN Al jaren geleden heb ik Els gevraagd of ze met mij zou willen trouwen. Destijds antwoordde zij volmondig met "JA!". Dat was een pak van mijn hart en we waren de gelukkiste mensen op aarde. Op dat moment. Daarna hadden we alles geregeld: trouwdatum (18 mei 2007), lokatie feest (Archeon) en dat was het, maar dat zijn de belangrijkste dingen om te regelen.

Die dag ging niet door, omdat Els in haar scriptieperiode belandde en zich door andere studeerellende moest wurmen. Daarbij had zij het übercoole idee om een tijdje naar Griekenland te gaan. Dit is wel doorgegaan en ik, nee, wij hebben daar nog geen seconde spijt van gehad. Wat kon ons die stomme bruiloft verrekken?

Nu zijn we al weer allang terug en hebben een huis aangeschaft. Wij hebben er voor gekozen geen samenlevingscontract te nemen, omdat we krenten zijn en het geld er niet voor over hadden. Konden we net zo goed trouwen... Nu zijn we nog steeds gelukkig en hebben we een nieuwe datum voor ons huwelijksvoltrekking: 29 april 2009. Het is maar twee jaar later dan het oorspronkelijke plan, dus dat valt reuze mee.

29 april is de dag dat ik uit eten ga met mijn schoonfamilie, omdat dan de verjaardag van Els haar oma zou zijn. Dus best een bijzondere datum. Daarnaast zijn de meeste mensen de dag erna toch vrij, dus kan het feest tot in de vroegte van de volgende morgen doorgaan. De gemeente heeft bevestigd, de feestlokatie houdt een tafeltje vrij: niets staat ons in de weg om het nu een echt door te laten gaan!

IN TRAINING Naast ons geplande huwelijk, staan er voor mij ook nog twee halve marathons (marathonnen?) op het program in oktober (19, Amsterdam) en november (02, Terschelling). Twee weken geleden ben ik met een schema begonnen om mij aan een respectabele tijd te helpen (ca. 1 uur 45) en er in ieder geval een beter gevoel aan over te houden dan de halve in Drenthe, want dat was de hel op aarde, voor mij dan.

Daar zit ook de onvermijdelijke interval training in. Maar volgens mijn schoonvader is een interval van 3,5 kilometer te lang... Ik was ook best kapot daarna. Wel is het fijn trainen met een schema, je hebt wat houvast en ik merk dat ik me daar goed aan kan vasthouden. Ik heb er nu al zin in!

LE TOUR Mijn leven heeft de afgelopen drie weken in het teken gestaan van de ronde van Frankrijk. Ik vind wielrennen een mooie sport en ondanks de 'dopage' zal ik dat altijd blijven vinden. De tour was dit jaar niet echt spannend. Hij is beslist in 13 kilometer berg op, op de Alpe d'Huez. Wel waren er indrukwekkende tijdritten (Schumacher, zit in de naam, die snelheid), sprints (Cavendish) en bergetappes. Cavendish is broekie van 23 jaar die jongens als Zabel, Freire, McEwen en Hushovd niet eens op de finishfoto laat verschijnen. Hulde!

De etappe die mij het meest is bijgebleven is Narbonne -> Nimes in zuid-oost Frankrijk. Ik zou niet weten wie de etappe gewonnen heeft, maar de beelden van het landschap waren geweldig. Leuke dorpjes met aan de ene kant de kust en aan de andere kant de Alpen. Die omgeving ga ik zeker nog een keer bekijken. Ook daar is de Tour goed voor: inspiratie opdoen voor toekomstige reisbestemmingen.

PLANNING Straks eerst naar Corfu (september), daarna maar eens kijken waar de huwelijksreis ons heen voert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten