woensdag 13 augustus 2008

[opinie] Asociaal gedrag

Eigenlijk wilde ik een blog schrijven over het kijken naar vrouwen in Amsterdam als het een graadje of 23 is. Maar zoals het woord 'eigenlijk' in de eerste zin aangeeft, doe ik dat niet. Het zou toch alleen maar gaan over strakke shirts met prompte borsten en spijkerbroeken met strakke kontjes.

Waar het wel over gaat: iets dat ik gister meemaakte op de weg van werk naar huis. Ik had een dag gewerkt in Leiden en bij het bereiken van de snelweg (A4, aansluiting N11) kwam ik nog op de in/uitvoegstrook in de file. Ik zag aan de matrix-borden dat er banen waren afgesloten omdat er een ongeluk was gebeurt, althans dat dacht ik. Mijn vermoeden werd bevestigt toen er een ambulance over de viaduct reed waar ik een minuut eerder ook nog reed. Toen gebeurde het...

In mijn achteruitkijk spiegel wachtte ik op de ambulance, maar in plaats daarvan zag ik een spacewagon op de vluchtstrook rijden. Hij wilde waarschijnlijk direct richting de N11 en via de vluchtstrook de file voorbij rijden. Sowieso is een file voorbij rijden asociaal, maar nu reed er ook nog een ambulance achter hem, over de vluchtstrook. De foute bestuurder koos ervoor om op mijn plek te gaan staan, waardoor ik als een gek moest rijden en sturen om een kleine aanrijding te voorkomen, waarschijnlijk had ik de kleinste auto in de rij (Micraatje!). Tot mijn ontsteltenis zag ik een parkeervergunning op de achterruit geplakt uit Alphen. Ik schaamde mij voor mijn plaatsgenoot, wat een LUL!!!

Even later stond ik 100 meter verder en reed er een andere LUL over de vluchtstrook! Deze had wel het geluk dat er geen ambulance achter hem reed. Volgens deze meneren geldt een file niet voor hen en mogen zij als verhevene van deze wereld de vluchtstrook gebruiken om naar huis (of wat anders natuurlijk) te rijden. Ik vind dit persoonlijk redelijk asociaal. Maar zoals sommige mensen mij wel eens voorhouden: "Wat jij vindt, breng je maar naar de politie."

Toen ik vlakbij het ongeval was werd de spacewagon door een ambulancebroeder uit de rij gehaald. Hierdoor weet ik niet of het ongeluk ernstig was. Wat ik wel weet is dat de bestuurder van de spacewagon een standje heeft gehad over zijn asociale gedrag. Ik ben gelukkig niet de enige die er dus zo over denkt. Goed om te weten, kunnen we met z'n tweeën naar de politie... Op de N11 werd ik door de spacewagon met een noodgang ingehaald, hij moest natuurlijk wat tijd inhalen.

Eigenlijk was dit verhaal niet zo spannend als het verhaal dat ik in eerste instantie in mijn hoofd had, maar ik ga dit weekend naar Lowlands, en mocht het nou een beetje goed weer worden, heb ik vast voldoende materiaal voor mijn blog volgende week en kan ik het alsnog hebben over het fijnste uitzicht dat er voor een hetero-man bestaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten