maandag 24 maart 2008

[hardlopen] Paasweekend | 3 Molenloop 2008 | 15,5 km

Dit weekend stond in het teken van de kruiziging (Goede Vrijdag) en de wederopstanding (Pasen) van Jezus, de zoon van God. Tenminste, voor de gelovigen. Ik geloof niet, maar kon wel profiteren van de vrije dagen die het opleverde, net als miljoenen andere Nederlanders die dit weekend een lekker lang weekend hadden.

Vrijdag zijn we een huis wezen bezichtigen. Een huis dat wij wel zouden willen kopen. Een huis waar wij in moeten investeren middels een hypotheek. Een huis waar wij door die investering misschien wel ons leven lang kunnen wonen. Een huis waarmee we definief tot de volwassenen horen en ons leven zo goed als over is. Althans, dat laatste is natuurlijk maar net datgene wat je er zelf van maakt. Morgen even bellen voor een tweede bezichtiging: in ons hoofd is het al ingericht, nu eerst maar eens zien of het past, zowel ruimtelijk als financieel.
Daarna naar Nieuw-Buinen om mijn familie op te zoeken. Helaas bedachten meer mensen naar die kant van het land te gaan, we stonden vast voor Utecht, voor Amersfoort en ná Zwolle (dat is gek...), zodoende arriveerden wij vier uur nadat we waren ingestapt op plaats van bestemming. Gelukkig met de Focus en niet met mijn brakke Panda. Na de rit even onze benen gestrekt in de polder en daarna lekker gegeten.

Zaterdag zijn we naar Groningen geweest, allereerst voor het museum en haar twee exposities (Chinees brons en Russische sprookjes). De expositie van het Chinese brons was heel bijzonder opgezet: met allemaal doeken werden verschillende objecten van elkaar gescheiden, uniek. Daarna de stad in voor de gezellige straatjes, winkeltjes en Belgische pattatten. Groningen is een gezellige stad, maar het zou nog leuker wezen als je er ook wat geld kon uitgeven... Dus weer op tijd naar huis, gechineest en weer naar huis terug gereden. Twee uur en een kwartiertje, zo hoort het.
's Avonds een drankje en een spelletje bij Ro en Janne, was weer eens ouderwets gezellig.

Zondag was het brunch/lunch bij Els haar ouders. Er stond van alles en nogwat op de tafel en heb het er lekker van genomen: brood, vleeswaar, taartje: precies wat je bij een brunch/ lunch verwacht. Omdat we 's middag goed gegeten hadden, 's avonds maar een kleine hap: pannenkoeken, lekker wat kolydraten voor de 3 Molenloop.

Maandag opgestaan met de wetenschap 15,5 kilometer te gaan hollen, terwijl ik er normaal 10 doe. Ik weet het: ik doe het mezelf aan en je hoeft al helemaal geen medelijden met me te hebben, maar toch... Het bleek gesneeuwd te hebben, en dat maakte een alleraardigst uitzicht. Helaas was het grote deel al gesmolten voordat het startschot geklonken had.

Het was voor mij de derde keer dat ik meeliep en kende het parcours dus redelijk en het weer was ook goed, dus waren alle ingrediënten aanwezig om een fijne tijd te lopen. Het was zelfs warm en het leek even dat ik teveel of te warme kleding aan had. Tot kilometer 14, toen begon het te hagelen... Keiharde wind erbij en weg persoonlijk record bij de 3 Molenloop, ik kwam 15 seconden tekort. Els en Arie hebben het wel goed gedaan: Arie was eerste Aarlandervener (en dan verdien je een jaar lang het respect in het dorp) en Els was ook in de prijzen gevallen: tweede (2e) dame!!! Echt heel leuk, met een prijsuitreiken en alles erbij. De beker pronkt nu op onze kast in de grootste kamer van het huis.

Morgen is het weer maandag, oh nee dinsdag... lekker kort weekkie en dan is het vast weer snel weekend. Volgende week gaan we hollen op het circuit van Zandvoort, met 9000 andere malloten, dat zal een gezellige boel worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten