zondag 9 maart 2008

[hardlopen] Oude tijden herleven | 20 van Alphen 2008 | 10 km

We hadden ons al een tijdje geleden ingeschreven en het wachten duurde lang...maar uiteindelijk komt het vanzelf langs en is het weer voorbij voor je er erg in hebt. Jammer is dat, want nu zit het weekend er ook al weer op.

Vandaag was de 20 van Alphen, opening van het wegseizoen van 2008, zoals ieder jaar eigenlijk, dus wat dat betreft niets nieuws. Het was vervelend weer, zeg maar gerust kutweer, en dat is niet goed voor het moraal. Je word wakker en hoort het geplak van autobanden op het wegdek en denkt: "Kut". Sorry voor mijn taalgebruik, maar het was echt wat ik dacht toen ik wakker werd...misschien een spannende droom gehad? Ik weet het niet meer.

Toch met goede moed ingelopen en in de menigte gaan staan in het startvak. Ik ben te laat het vak ingelopen, want het duurde een tijd voordat ik niet meer bezig was met voordurend inhalen. Pas na de eerste passage van de Julianabrug kon ik een lekker ritme pakken en liep netjes op het schema van 4.30 per kilometer. Dit tempo heb ik vol kunnen houden tot 600 meter voor de finish, want toen werd ik aangespoord sneller te lopen, wat mij wonderbaarlijk genoeg ook nog lukte. Ik pakte 11 seconden op die laatste meters en heb een eindtijd van: hou je vast: schrik niet: 44.49.

44.49. Een 44'er, die had ik al 2 en een half jaar niet gelopen, dus ben ik een tevreden jongeman. Nog maar 36 seconden boven mijn beste tijd, dus de vorm zit er weer aan te komen. Ik wilde mijn persoonlijk record verbreken in Amsterdam dit jaar, maar ik las net dat er geen 10 kilometer meer georganiseerd wordt...lekker dan, waar moet het nu dan verbreken?

44.49. Zelf gemeten met mijn horloge (met stopwatch). De officiële tijd laat nog op zich wachten, maar ik ben bang dat mijn 10 kilometer tijd niet geregistreerd is, in ieder geval staat het nog niet bij de onofficiële tijden, terwijl dat van andere lopers wel genoteerd is...lekker dan, dat end voor Jan Lul gelopen.

Els, Arie en onze loopvrienden Anneke, Erwin en Mariyanto hebben ook gelopen. Erwin en Mariyanto beiden de 10 kilometer, beide binen het uur, Erwin niet zo tevreden, Mariyanto wel, die heeft zijn persoonlijk record neergezet! Niet zo heel lastig als het je eerste wedstrijd is, maar niet minder goed natuurlijk. Els, Arie en Anneke hebben de 20 gedaan, de bikkels. Goed gelopen, 1.43.20 voor Arie en Els, 1.44.20 voor Anneke. Allen met de hand gemeten, want de officiële tijden zijn er nog niet... Wat Robert en Janne gedaan hebben, weet ik nog niet.

Check www.20vanalphen.nl voor de tijden en vergeet niet rechtsboven op de foto te kijken, daar sta ik, vorig jaar tijdens de 20 van Alphen, toen het wél lekker weer was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten