dinsdag 15 april 2008

[varia] Het hoge woord...

...is eruit.

Ik zat er al wat daagjes tegen aan te hikken, een beetje schijterd ben ik wat dat betreft wel. Het blijft moeilijk om aan te geven dat je niet je draai kan vinden in bepaalde werkzaamheden binnen het bedrijf, zeker zo'n heel klein bedrijf als waar ik nu werk. Ik weet het: het was ook niet de eerste keer dat ik zoiets moest melden aan mijn leidinggevende, maar dit was toch anders.

Maar zoals gezegd: het hoge woord is eruit. Ik heb eerlijk aangegeven dat de werkzaamheden niet helemaal op mijn lijf geschreven zijn (helemaal niet zelfs) en dat ik erg zenuwachtig en onzeker was daarover. Dat is dus helemaal niets voor mij, die twee eigenschappen, maar wat doe je eraan? Nou, opzien tegen een gesprek en uitzien naar een andere baan.

Het gesprek viel achteraf alles mee. Jacq nam rustig de tijd voor me en hoorde mijn verhaal aan. Door de onzekerheid sluipen er slordigheden in mijn werk en die krijg ik er niet uit: het zijn allemaal van die 'oh ja' momenten: alsof je het antwoord op een vraag eigenlijk dus wel wist. Gelukkig had Jacq dit alles ook door en zij was blij dat ik het heb aangegeven.

De andere baan wordt ook spannend: maandag heb ik een gesprek bij de Gall & Gall. Ik heb naast mijn studie jarenlang als winkelhulp in de winkel gestaan (eerst bijvullen en afrekenen, later bijvullen en afrekenen en adviseren en bestellen) en heb het daar altijd erg naar mijn zin gehad. Face-to-face contact werkt voor mij toch het best. Nu ga ik een gesprek aan voor de functie als aankomend filiaalmanager in de regio Den Haag. Dat aankomend wil zeggen dat ik na verloop van tijd (ongeveer negen maanden) promoveer tot filiaalmanager. Heb ik toch een eigen toko te runnen, maar dan met alcohol.

Verder hebben Els en ik met de makelaar en notaris afgesproken dat vrijdag 16 mei de sleuteloverdracht plaats gaat vinden van ons nieuwbakken huis! Zo, ook dat is eruit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten