zondag 27 april 2008

[varia] De eerste dozen staan gepakt

En zo is het maar net. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gelul en er moet gewoon eindelijk een definief akkoord afgegeven worden. Maar... onze geldverstrekker mist nog een bepaald document die de gemeente zou moeten hebben (algemene voorwaarden omtrent de erfpacht, of zo). Zou moeten, maar die hebben ze dus niet en voor 1 mei moet alles rond zijn. Waarom verzinnen ze dat 3 dagen voor de deadline!?!? Stress! Volgens zowel de hypotheker als de makelaar moeten we ons geen zorgen maken, want financieel is het verder wel allemaal goed. Daar houden we ons dan maar aan vast.

We hebben besloten onze kleine kamer in te richten als gevulde-dozen-opslagplaats. We hebben de grote eiken kast eruit gemikt en dáár kwam al een hoop rommel uit, laat staan voor de rest van het huis. Het kleine kamertje wordt te klein, denk ik.

Nieuwe auto (Nissan Micra, waarvan je er ineens heel veel van ziet rijden op de openbare wegen. Allerlei verschillende kleuren en bouwjaren....), nieuw huis en daar past een nieuwe baan ook wel bij. Dat gaat dus helemaal goed komen, want ik ben aangenomen bij de Gall & Gall. Eerst een prettig gesprek, waarin mijn jaren als trouwe hulp goed van pas kwamen en op juiste waarde werden geschat door de personen tegenover mij. Ik mocht terugkomen voor een test en op basis daarvan een tweede gesprek. Eerst mocht ik een test thuis maken waarin mijn kwaliteiten en mijn aandachtspunten naar boven kwamen drijven in een persoonlijkheids- en competentieraportage. De resultaten kreeg ik pas te horen en te zien bij dat gesprek, dus zou voor mij duister blijven. In Beverwijk mocht ik een soort IQ test maken. Ik ben een genie, maar dat wist ík natuurlijk al, maar nu kon ik met die uitslag ook bij Els langskomen, had ik er eindelijk bewijzen voor.

Een samenvatting van mijn persoonlijkheid (mocht je ergens vraagtekens bij hebben, dan ken je me toch niet goed genoeg: de test bewijst het): veerkrachtig, ambivert, onderhandelend, evenwichtig, geduldig, schenkt anderen makkelijk vertrouwen en tactloos. Ik voel me binnenstebuiten gekeerd. Daar kwamen wat competenties naar boven drijven, of juist het gebrek daaraan, en op basis daarvan wordt een geschikte filiaalmanager gezocht die mij op de werkvloer gaat begeleiden. Na ongeveer 9 maanden zal ik mijn slijtersvakdiploma gehaald hebben en ben ik slijter en klaar voor een eigen filiaal. Een ambachtelijk beroep, waarin ik mensen adviseer en help wat euro's lichter te worden. En dat allemaal face-to-face. Terug op het oude nest.

Maar nu wil ik vooral naar mijn nieuwe nest in de Brederodestraat...nog een kleine 3 weekjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten