donderdag 27 december 2007

[varia] Vette pech

Zoals de meesten wel gemerkt hebben, was het de afgelopen dagen kerst. Fijn bij familie langs, leuk doen en vooral eten.

24-12 AARLANDERVEEN Els moest werken(!) en ik kon dus lekker uitslapen, heerlijk. Ik kan me niet herinneren dat ik íets gedaan heb overdag, dus dat zal ook vrij weinig geweest zijn. Kerstavond wezen eten bij mijn schoonouders. Lekker soepie, rosbief en nog van alles erbij. Daarna gingen de dames naar de kerk om naar één of ander verhaal te luisteren, Arie en ik hebben de 'Bourne Supremacy' gekeken. Ik denk dat die veel spannender was dan dat verhaal van de dames.

25-12 NIEUW BUINEN
's Ochtends saampjes ontbeten, Els moest nog even hardlopen, en ik slapen. Zoals de meesten inmiddels weten zijn mijn moeder, Kees, Lindsey, Cindy en Bryan verhuist naar Nieuw Buinen. Zoek Stadskanaal op op de kaart, daar iets onder. Als je daarheen rijdt, doorkruis je vijf provincies: Zuid-Holland, Utrecht, Gelderland, Overijssel en Drenthe. Zo kom je nog eens ergens. Daar aangekomen, kon ik mijn fotocollage in elkaar zetten. Veel foto's bekeken en daarom smadelijk gelachen; wát zag ik eruit... Daarna lekker gegeten: eend, struisvogel en heel veel bijgerechten. Gelukkig gaat mijn moeder een B&B beginnen en staan de bedden er al, we konden lekker blijven slapen.

26-12 NOORDWIJK
's Ochtends uitgebreid ontbeten, nadat ik nog even bleef liggen terwijl Els weer moest hardlopen. Na het ontbijt naar huis gereden om te kijken of Stitch nog leefde. Hij leefde nog, dus op weg naar het derde stel ouders in Noordwijk. Halverwege dacht ik dat er een takje of iets dergelijks dwars zat, na een minuutje hoorde ik een tik, dus dacht ik dat het takje weer weg was. Toch een lampje branden en de auto na de snelweg aan de kant geparkeerd. Wegenwacht bellen, want de stuurbekrachtiging deed het niet meer. Vette pech, de auto van mijn schoonouders. Mijn auto heeft weer een lekke uitlaat, dus kon ik ook al niet mee op reis. Ik had er goed de pest over in, maar gelukkig was de Wegenwacht er al snel (25 minuten) en die kerel sleepte ons naar Noordwijk.
Na het eten (salade, meloen met zoute ham en allerlei bijgerechtjes) werden we gebeld door het bergingsbedrijf dat de auto en ons weer naar Alphen zou brengen. Nu heb ik dus ook eens voor in een vrachtauto gezeten.

Ik kan niet wachten tot volgend jaar kerst...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten