zondag 2 december 2007

[varia] Acclimatisatie, of hoe dat dan ook moet heten...

Ja, we zijn weer terug, sommige zullen niet eens gemerkt hebben dat we weg waren, maar we zijn weer terug. Voor degene die het gemist hebben: elsenleingriekenland.hyves.nl/blogs 

25-11 SERJ TANKIAN Koud een week terug en in Griekenland kreeg ik van Eelke al te horen dat ik mee kon naar Serj Tankian, de zanger van System of a Down met een solo projectje. Ik was niet in de mogelijkheid iets te downloaden (ik had de cd wel kunnen kopen...maar moest wachten op de sint of mijn verjaardag) en ging er dus blank heen. En goed dat het was!! Het was redelijk gevarieerd, al verschilde het niet veel van System of a Down. De show was energiek, hij had een soort van humor en was vrij spraakzaam, weliswaar politiek getint, maar dat weten we nu eenmaal van Serj (ik mag hem Serj noemen). Kortom: topper! Maar dan wel in de juiste muziekstroming.

29-11 BOEKENFESTIJN Donderdag was er een grote boekenmarkt in de RAI in Amsterdam. Nu ben ik meer van de cd's, maar ook ik kon me niet inhouden. Gelukkig konden we met de creditcard betalen! We hebben onze halve inrichting moeten aanpassen om de boeken kwijt te kunnen in onze kasten. Ik ben bang dat we snel moeten verhuizen willen we alle boeken bij elkaar willen neerzetten. Voorlopig heb ik nog maar een jaarcontract, dus we zullen toch echt rustiger aan moeten doen wat boeken betreft. Cd's daarentegen, die nemen niet zoveel ruimte in... We hebben er romans, boeken over sport, wetenschap literatuur en kado's gekocht. Van alles meerdere exemplaren, dus eigelijk gewoon teveel!

30-11 MACHINE HEAD
Ik wilde er al langer heen, maar ik wist niet zeker wanneer we thuis zouden komen, uiteindelijk was dat de afgesproken datum, dus was ik op tijd voor dit concert in de Heineken Music Hall. Kaartje kon ik goedkoop overnemen van iemand die niet meer wilde (bedankt Rimmert!!) en ik wilde niets van de voorprogramma's zien, dus ben in mijn ééntje pas om acht uur vertrokken naar De Bijlmer.
Concert was okee, maar jammer dat ze veel lange nummers speelde van de laatste twee albums, daardoor kwamen ze te weinig toe aan het eerdere werk (natuurlijk speelde ze wél Davidian). Dat was jammer. Ook jammer was het "PRRRROOOOOST!!!" wat er tussen ieder nummer geroepen moest worden. Beetje moe werd ik daarvan en op een gegeven moment was dat wel weer klaar, maar niet voor meneer Flynn (ik moet meneer Flynn zeggen). En jammer was ook dat er dus na die negen of tien nummer die ze gespeeld hebben, ook geen toegift kwam. Van de drie keer dat ik ze nu gezien heb was dit de minste.

01-12 90'S REVIVAL
Ik mocht voor het eerst op de kop af in drie maanden weer naar Het Kasteel. Het laatste feestje was de 90's Revival, de eerste is dat ook weer. Tijdens mijn verblijf in Griekenland afscheid genomen als medewerker, waardoor ik nu als organisator mocht opdraven. Lekker gedraaid met dj M.I.A. (Rimmert) en we konden de kleine zaal redelijk vol houden. Op een gegeven moment vond ik dat er iets teveel romantische stelletjes bezig waren, die heb ik gelukkig weg kunnen jagen met Fear Factory. Oh wat heb ik een hekel aan zoenende stelletjes... TAKE A ROOM!!! Maar ja, daar zijn ze nog te jong voor, dus dan maar in een kasteel. We hebben een gevarieerde playlist voorgeschoteld, met rock, alternative, nu-metal, dance, rap en punk. Ik vond het in ieder geval top!

Net terug, en we zijn al bijna in ons oude patroon vervallen. Vanaf morgen is dat helemaal, want dan begint mijn werk weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten