donderdag 14 maart 2013

[juul] Telefoongesprekje

 "Hallo, papa?" zegt ze als ze de telefoon van mijn schoonmoeder krijgt. "Hai schat. Ik bel je even omdat ik aan je moest denken. Ik heb een liedje in mijn hoofd. Maar ik weet niet hoe hij verder gaat." Juul: "Welke dan?" Ik zing: "Tsjoe tsjoe wa, tsjoe tsjoe wa, tsjoe tsjoe wa wa wa... Weet jij hoe die verder gaat?" vraag ik aan haar. Antwoord moest ze schuldig blijven. Maar toen ik toch een aanzetje gaf, kwam er toch wat uit: "Op je plaats. Strek je armen. Vuisten..."

Op dat moment komt er een klant in mijn winkel en vraag ik haar of ze even wil wachten. "Ben je er nog?" vraag ik als ik de klant te woord heb gestaan. "Ja hoor." "Okee, kan je nog even wachten?" "Ja hoor," antwoord ze weer, dus ik besteed de nodige aandacht aan mijn klant. Na het afrekenen, pak ik de telefoon weer: "Ben je er nog?" 

"Papa, ik heb een liedje in mijn hoofd," begint ze. "Welke dan?" vraag ik verrast. Gaat ze nou mijn trucje gebruiken? "Nou?" zegt ze. "Ik weet het niet, jij hebt een liedje in je hoofd. Hoe gaat ie dan?" "Weet ik niet. Met een leeuw. Van de Lion King." Ah, weet ik ook gelijk welke film ze tussen de middag heeft zitten kijken. "Cirkel van het leven?" waag ik een gok. "Nee." Echt die spanning, ik kan het niet aan! "Awoembojee, awoembajee..." begin ik, maar dat was het ook niet. Meer liedjes ken ik dan ook niet uit die film. Volgens mij had ze helemaal geen liedje in haar hoofd, maar zat ze me gewoon te neten. 

Ik besloot het weer over Tsjoe tsjoe wa te hebben en zing het liedje voor haar. Ze zingt en danst mee. En aan mijn schoonmoeder te horen zag dat er nogal grappig uit. Mooi. "Ik ga ophangen. Ik moet weer even werken." "Okee," hoor ik aan de andere kant. "Dag Moki, tot vanavond." "Dag papa." "Ga maar ophangen, dan moet je op de rode..." En weg was ze. 

Beste telefoongesprekje ooit!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten