zaterdag 21 juni 2008

[varia] Badguy | Goodguy

LÉ THE BADGUY Ik heb een boete gekregen voor een ernstig vergrijp: ik heb te hard gereden. Ik blijk een snelheidsduivel te zijn, althans, met mijn auto. Normaal ben ik niet zo snel in mijn handel- en denkwijze, maar in mijn Micra ben ik een ander mens. In mijn Micra komt mijn tweede ik naar boven waar ik en mijn directe omgeving geen weet van hebben. Zodra ik in mijn Micra zit, komt mijn alter ego tot leven en maakt onvermoede krachten los in mijn pezige lichaam. Als dit nou eens zou gebeuren als ik een wedstrijd aan het lopen ben...

Mijn alter ego kost mij dus geld omdat het een duizelingwekkende snelheid van 112 kilometer per uur haalde met die kleine Micra. Ongehoord! Maar bij wie kan ik dit verhalen? Bij mijn werk, waar ik vandaan kwam? Bij het Rijk, omdat die niet voor bredere wegen zorgt, waardoor mijn alter ego in de file komt en de verloren tijd wil inhalen door de snelheidsduivel uit te hangen op de N11? Of wellicht bij mijn alter ego zélf? Ik weet het allemaal niet meer. Feit blijft dat ik vierenvijftig (54) euro moet dokken...lekker dan.

LÉ THE GOODGUY Afgelopen woensdag heb ik collecte gelopen voor het Nederlandse Rode Kruis. Vrijwillig. Meestal zijn dit dames van rond de zestig, maar mij leek het ook wel aardig om het een keer te doen. Ik word blijkbaar een oud wijf... Erg leuk is het om de deuren langs te gaan en een inkijk te krijgen om in iemands leven. Vaak gaven ze er nog geld voor ook. Wil iemand mij alsjeblieft uitleggen wat het nut is om een schoenenrek met alle afgetrapte schoenen in de gang neer te zetten, waardoor iedereen die langs komt tegen die oude troep moet aankijken? Ik zie het niet (figuurlijk), wil het eigenlijk ook niet zien (zowel letterlijk als figuurlijk), maar als iemand een heldere uitleg heeft, dan hoor ik dat graag natuurlijk. Vreselijk.

Bij één van de huizen was Caro iemands haar aan het verven. Ze deed de deur open en omdat je elkaar in een andere omgeving tegen komt dan normaal (thuis, kroeg, Athene), herkenden we elkaar niet direct en begon ik mijn verhaal al af te steken...hilarisch! Mijn vangst voor een avon...ehm...het Rode Kruis was vijfendertig (35) euro. Stelletje krenten!

En nog een nieuwtje: we hebben uitbreiding! Dikke is onze nieuwste aanwinst in ons gezin. Een kater van ca. dertig kilo (hier overdrijf ik wat). Hij is zo rond als een tonnetje en ligt nu op zijn verworven plekkie hier vlakbij mijn computer. Stitch moet vanaf nu leren delen met een kat op dieet. Tot nu toe gaat het aardig, maar moet Dikke nog erg wennen aan zijn nieuwe omgeving. Dikke hebben we overgenomen van een kennis van Els van de sportschool. Zij blijkt weinig thuis te zijn, en dat vond ze maar zielig, daarom hebben Els en ik voor opvang gezorgt.

Badguy. Goodguy. Ik gok dat het laatste beter bij mij past. Even een antistof zoeken om mijn alter ego te onderdrukken. Of is dat dan ook weer slecht??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten