woensdag 28 mei 2008

[varia] JAAAA!!!

Het werd wel weer eens tijd voor een nieuw blogje. Zoals de meesten wel weten hebben we bijna twee weken geleden onze sleutel opgehaald bij de notaris. Het wachten duurde lang, maar als je eenmaal aan het klussen geslagen ben, gaat de tijd ineens heel erg snel. Dan kom je tijd tekort.

Natuurlijk zijn we vrijdag de 16e gelijk begonnen met klussen: wapenuitrusting halen bij dé bouwmarkt, muurtje verzetten, verfje hier en daar kitten...verzin het verder zelf maar. Geleidelijk aan nemen we allerlei spullen mee en wordt ons huis in de Louise langzaamaan uitgekleed (Louise en uitkleden...hmmm...klinkt beter dan het feitelijk is). Voordeel daarvan is, dat je straks niet alles in één keer hoeft uit te pakken, althans, dat vinden wij een voordeel.

Mijn trots is de vloer. Samen met Roel hebben we die afgelopen zaterdag gelegd en het ziet er ge-wel-dig uit. Wat zeg ik: GE-WEL-DIG!! Zeker in combinatie met de grijze wand ziet het er apesjeik uit.

We zijn dus bijna twee weken verder en de keuken, woonkamer (behoudens de plinten), slaapkamer en zolder zijn af. Vrijdag wordt de badkamer afgemaakt door Kees en moeten we her en der nog wat dichtkitten en de hal nog een likje verf geven, dan zijn we klaar en kunnen we de grote spullen versjouwen.
Als dat gebeurt is, is de Louise kaal (klinkt dan weer slechter dan het is) en kunnen we de achtergebleven gaatjes in de muur opvullen. 13 juni gaan we dan naar de woningbouw om onze sleutels in te leveren en de deur van de Louise voorgoed dicht te trekken. Ik denk dat dát een gek gevoel gaat geven, we hebben er immers bijna vijf jaar gewoond. Ik zeg niet dat ik het ga missen, maar van binnen...

Overigens begin ik maandag bij mijn oude nieuwe (of is het nieuwe oude?) werkgever, de Gall & Gall. Ik word opgeleid in Rijswijk en heb er superduperveel zin in om mijn oude liefde weer te omarmen (figuurlijk, want ik krijg van mijn leven niet al die flessen tussen mijn armen gedrukt). 


O ja, en zaterdag loop ik mijn eerste halve marathon. Sjezus, wat ben ík lekker bezig!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten