vrijdag 5 maart 2010

[opinie] Intolerantie

WILDERS Wij leven in zo'n kutland. Wij hebben zo veel te klagen. Wij zijn zo ontevreden. Dus zijn we het eens met een man die zijn cd op repeat heeft staan. Al jaren. Niet ooit een gezellig vrolijk shuffle-uitstapje, maar eindeloos op repeat. Repeat.

De sfeer is minder geworden. Niet sinds de moslims hier zijn. Want over hen heb ik het natuurlijk als ik het over de cd van Wilders heb. Nee, niet sinds de Turken en Marokkanen hier zijn gekomen om onze vuile klusjes te doen waar de Nederlander zich te goed voor voelde, is de sfeer minder geworden. Sinds Wilders uit de VVD stapte en zijn discriminerende plannen de weide wereld in schopte, pas toen is de sfeer omgeslagen.

Zijn intolerantie jegens de Moslims is gevaarlijk. Door zijn selectieve ideeën zet hij mensen moetwillig tegen elkaar op en probeert hij de onderlinge verschillen te vergroten. En het vervelende is, dat al die mensen die denken dat wij in een kutland wonen met al die Moslims, daarom op hem stemmen. Almere is als eerste aan de beurt geweest.

Daar marcheren straks de stadscommando's door de straten, alles opvegend wat hen niet bevalt. Veiligheid staat voorop. Wellicht kunnen we even inseinen dat de buurman twee huizen verder, een Moslimgezin verborgen houdt. Op zolder. Achter een kast.

Daar worden straks de hoofddoekjes verboden in openbare (gemeentelijke) ruimtes, opdat we allen gelijken zijn. En het kruisje aan het kettinkje van de andere baliemedewerkster dan, Meneer Wilders? En het keppeltje van die Jood even verderop, die de vergunningen regelt, Meneer Wilders? Niets? Selectieve discriminatie, Meneer Wilders!

Alles is de schuld van de Moslims. Visuele vervuiling door de minaretten doe ze bouwen. Luchtvervuiling door de oude auto's die ze meebrengen. Vocale vervuiling, want ja, ze hebben toch een accentje. Audiotieve vervuiling omdat ze draaideur boefjes zijn die maar niet willen luisteren. En dan nog natuurlijk de gemiste penalty in de finale van het WK, door die lul van een Affelay.

Ik vind de Moslims een verrijking voor onze samenleving. De meesten zijn vriendelijk, spreken onze taal prima, rijden betere auto dan ik (maar dat is al snel), betalen voor hun spullen en Affelay blijft wel een lul, maar alleen maar omdat hij voor de verkeerde club speelt. Ook heb ik geen enkele moeite met minaretten. Ze zijn vaak mooi versierd en geven vaak wat kleur aan mijn hardlooprondjes. Ik vind het verkeerd om een hele bevolkingsgroep over één kam te nemen en hen bepaalde waarden (in hun cultuur) te ontnemen. Ik vind het van een hoop kapsones getuigen als iemand denkt dat Nederland 'ons' land is. Helemaal fucking niks van ons bij! We lenen het van de aarde en wij zijn toevallig passanten die het toevallig goed getroffen hebben juist op dit stukje aarde terecht gekomen te zijn. Ik vind de Moslims hier ook hun best helemaal niet doen om ons te onderwerpen aan hun geloof en aanverwante zaken. Of mis ik dat?

KATHOLIEKEN Nog zo'n intolerant groepje mensen. Vanochtend de uitspraak gelezen van een pastoor die vindt dat homo's 'publieke zondaars' zijn. Wat hem betreft gooien we onszelf 200 jaar terug de tijd in. Wellicht nog ergens een gezellig homofolterfeestje doen? Inclusief steniging en ouderwetse zweepslagen.
 
EENMANSACTIE Ik ga het anders doen. Ik wil ingaan op de verandering van de maatschappij. Ik ga mensen goedemorgen wensen. Ik ga mensen hulp bieden mocht dat nodig zijn. Ik ga mensen niet beoordelen op hun uiterlijk, geloof, geaardheid of wat dan ook. Ik ga zelfs juigen als Affelay de winnende maakt in de WK finale! Het zou mooi zijn als dit niet een éénmansactie zou blijven, maar dat meer mensen mij gaan volgen.

Getver, ik lijk wel links...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten