vrijdag 21 augustus 2009

[varia] De Grote Vriendelijke Spin

Dit was mijn grote vriend deze week. Elke ochtend even een kijkje nemen en gedag roepen, waarop hij reageerde door zijn voorste stel harige poten op te tillen. Om hem nog wat bij te voeren, heb ik het één en ander geprobeerd, niet bijster succesvol moet ik toegeven.

Eerst een klein groen blaadje, maar hij bleek geen vegetariër en mikte het blad zijn web uit. Daarna had ik een fruitvlieg over (wel meer), deze bleek de spin niet waardig, hij keek er niet eens naar.
Toen had ik het: een dikke vette bromvlieg. De vlieg had ik eerst half bewusteloos gestompt en in het web van de grote vriendelijke spin geworpen. Binnen een mum van tijd was de spin bij zijn prooi om hem netjes in een stuk web te wikkelen om het vervolgens te verlammen en pappig te maken met zijn gif. Best interessant om eens van dichtbij te aanschouwen. Een uurtje later zat hij lekker smikkelen van zijn pappige vlieg.
Later heb ik nog een kattenbrokje geprobeerd (werd uit het web gemieterd) en heb ik nog een lamme vlieg misgemikt. Tussendoor er een kleiner spinnetje ingezet en die wist niet hoe snel hij weg moest wezen, want de GVS had een pittige sprint ingezet. Ik doopte de GVS Usain. Helaas is Usain niet voldoende gevoederd door mij (door zijn omvang ha hij waarschijnlijk meer nodig dan ik hem kon bieden) en is hij vertrokken. Wat ik nog in zijn web wilde doen (puur wetenschappelijk): een purk, zelf gegraven en een jong katje. Ik zal nooit weten wat Usain daar van zal vinden.

In huis bleek er ook een spin te zitten, niet zo groot, maar toch. In huis. Ik wilde het pakken, en hij beet me! Dat stomme beest(je) beet me!! Gelukkig is mijn huid dik genoeg om er niets van te voelen, maar ik ben blij dat het niet Usain was, want dan had ik een vinger kwijt geweest...en verlamd...en verpapt...en daarna opgepeuzeld.

Wat een enge gedacht...brrrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten