zondag 28 juni 2009

[juul] Toekomst muziek

Gup: Papa, wat zijn die lichtjes in de lucht?
Ik: Dat zijn sterren.
Gup: Wat zijn dat?
Ik: Dat zijn eigenlijk allemaal een soort zonnen.
Gup: Waarom zijn ze zo klein?
Ik: Omdat ze zo ver weg van ons vandaan zijn.
Gup: Hoever?
Ik: Heel ver weg.
Gup: Tien kilometer?
Ik: Nou, wel iets meer dan tien kilometer. Wel miljoenen kilometers ver weg. Dat kan je je niet voorstellen.
Gup: Hoe ver is dat dan, papa?
Ik: Tientallen lichtjaren noemen ze dat.
Gup: Wat is een lichtjaar?
Ik: Dat is de afstand die het licht aflegt in één jaar tijd.
Gup: En hoeveel is dat dan, papa?
Ik: Dat weet ik niet precies, dat zal ik even op moeten zoeken.
Gup: Waarom?
Ik: Ik weet niet alles...

En daar flikker ik van mijn voetstuk. Ik ben benieuwd wanneer dat moment gaat plaatsvinden. Tot die tijd, zal ik de stoere papa zijn, die sterker is dan alle andere papa's en die altijd alle vragen kan beantwoorden. In januari is het zover, dan begint mijn leven als papa. De eerste goede daad (behalve dan dé daad...) heb ik al gedaan: een bandshirt gekocht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten