zondag 14 juni 2009

[hardlopen] KiKa KiKa KiKa KiKa | Kikarun Spaarnwoude | 10 km

KiKa, oftewel: Kinderen Kanker Vrij. Was het maar zo...en volwassenen kanker vrij zou ook geweldig wezen. Maar voor beide groepen is het helaas nog niet zover, dus blijft het behelpen. Pappen, nathouden en hopen dat het niet terugkeert.

Maar Kinderen Kanker Vrij was de stichting waarvoor ik me vandaag in het zweet gelopen heb, met 3600 andere sukkels tijdens de KiKa-run. Het was de zesde keer in totaal en de tweede voor mij. Vorig jaar was prima bevallen: leuk parcours, goede tijd, maar bovenal, een goed doel. Ook dit jaar was het leuk en goed georganiseerd, en wederom een leuke tijd, zelfs een seconde(!) sneller dan vorig jaar en datzelfde goede doel.

Mijn 10 kilometers gingen in 44.58 en kreeg ik mijn AA uitgereikt door Inge de Bruin, maar wat belangrijker is: er is geld opgehaald, en veel geld: 140.856,51 euro! En dat vind ik fijn. Met dat geld is er weer wat hoop om de kinderen écht kanker vrij te maken, doordat er meer onderzoek en ontwikkeling gedaan kan worden.

Als de kanker volgend jaar nog niet uit de kinderen is, loop ik volgend jaar weer mee. En ga ik mijn best doen om een leuk bedrag bij elkaar te rennen en op die manier ook een bijdrage kan leveren aan weer een mooi bedrag.

Mocht je niet kunnen/willen wachten, check dan www.kika.nl en doe je gift.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten