zondag 9 oktober 2011

[hardlopen] Ik ben er klaar voor! Denk ik...

TROTS Nadat ik tweede paasdag voorbij was gestoken door mijn vrouw, ben ik, trots als ik blijkbaar ben, aan het trainen geslagen. Al deze trainingsarbeid moet resulteren in een, voor mij, toptijd op de halve marathon van Amsterdam. Volgende week. Volgende week. Iedere keer als ik het schrijf is het weer dichterbij. Volgende week.

RUSTWEEK Vandaag mijn laatste training gehad voor volgende week. Waarschijnlijk donderdag nog wel even de beentjes strekken (30-45min), maar voor de rest doe ik niets meer. Nou ja... Het leven gaat door, dus ik kan niet bepaald met de benen op tafel zitten.

PLAN Voor volgende week heb ik een plan, of beter geschreven, een schema. Dit schema zorgt ervoor dat ik 1 uur 39 ga lopen. Dat is dan weer 4 minuten onder mijn huidige PR. Mijn schema in cijfers (4.42 per km): 

05 km |    23.30
10 km |    47.00
15 km | 1.10.30
20 km | 1.34.00
21,1 k | 1.39.00

Nu alleen nog even bedenken waar ik dit schema opschrijf. Op mijn arm of zo. 

VOORBEREIDING De resultaten van de afgelopen weken liegen er niet om: ik heb afgelopen 2 maanden PR's gelopen op de 10 en 15 km, 10 mijl en een evenaring van mijn PR op de 5 km. Deze resultaten zeggen mij dat het met zowel de snelheid als met de duur goed zit. En dat zegt mij weer dat ik mij geen zorgen hoef te maken voor volgende week. Maar ja, er blijven nog genoeg variabelen over: mijn lijf, mijn lede, mijn kop, het weer.

KNALLEN Maar ik ben er klaar voor! Ik ga ervoor: een dik PR op een mooie afstand. In de training loop ik lekker en in de wedstrijden komt het er vooralsnog prima uit. Volgende week een update. Volgende week...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten